Interviu: Spaţiul public şi filosofia

 

                            Sebastian Grama:

    "Erau avantaje şi dezavantaje. Orice tâmpit care îşi anina de gât un afiş putea sã facã pe oricine "comunist" (sau fascist), sã meargã în Piaţa Universitãţii şi sã declanşeze un scandal monstru. Dacã te pica unul la nu ştiu ce curs, adunai şeptelul, pocneai o şedinţã şi îl faceai nedemocrat. Avantajul, însã, era cã puteai urma cursurile pe care ţi le credeai aproape şi cu folos, fãrã constrângeri..."    paginile INT 2-3, go>>

Editorial

 

Minte-mã de Marian Cãlborean

"Din 28 noiembrie 2005, mãrturisesc, fãrã vreo plãcere de a face confesiuni, trãiesc cu frica în suflet: oare ce crede lumea despre Revista Luni ? Nu vreau nicidecum sã sugerez cã aş fi cumva legat privilegiat de aceastã revistã şi mã simt incomod pe prima paginã; sunt doar conştient cã am fost unul din cei doi studenţi care am hotãrât, la o masã în Lucky, sã înfiinţãm Luni, stabilind pe loc procedurile de lucru pe care le-am respectat pânã astãzi...." go>>


Viaţa studenţeascã

Scurt pe 3,14

"Legat de tema ediţiei speciale: v-aţi întrebat vreodatã ce ajung referatele voastre dupã ce îşi dau sfârşitul firesc în braţele unei note? În afarã de câţiva profesori (foarte puţini!!) care le restituie studenţilor, referatele ajung la coş. Se aude chiar cã profesorii cu şemineu dintr-o catedrã pragmaticã fac focul cu ele. " go>>


Aventuri pe WWW  de Rãzvan Ilie


    "
era site-ul Facultãţii de Filosofie. Mi s-a parut suspect. Am crezut cã este un site fals, unul menit sã îmi înregistreze datele din computer, sã îmi facã rãu mie şi familiei mele. (...) Dacã nu sunt eu singurul vizitator şi vor mai fi şi alţii trebuie mãcar sã îmi exprim compasiunea pentru ei fiindcã vor trebui sã treacã prin ce am trecut şi eu. Acum îmi şi imaginez cum elevii de liceu care vor ajunge pe acest site se vor înghesui la admitere."
go>>

Critice

Publicitatea nu minte, pentru cã adevãrul nu este mai ieftin  de Raluca Pop

    "Celebre sunt la noi discuţiile despre publicitatea maleficã, care ne face sã dãm bani pe lucruri care nu exceleazã prin raportul preţ/calitate, dar care ne oferã un plus de stimã, atât indirect -prin ochii amicilor noştri, cât şi direct -prin comparaţia pe care o facem cu imaginea dezirabilã a celor care reprezintã sau folosesc produsul/serviciul în reclamã. Luând în considerare nivelul de trai al majoritãţii românilor,..." go>>


La trap prin facultatea de filosofie de Marian Cãlborean

    "sunt profesori care nu dau notã decât pe note de subsol, titlu şi structurã declaratã, dar toţi vor fi impresionaţi dacã puneţi foaie introductivã doar cu titlul şi numele meu, dacã textul e în Garamond, paginile sunt numerotate, bibliografia completã (numerotate, NUME, " , ", Prenume, Titlu îngroşat, sursã), notã de subsol la fiecare citat. Chiar dacã referatul are trei pagini, nu ezitaţi sã consumaţi rezervele strategice de ţiple, poate mãcar ele vor fi cuiva de folos." go>>