Libertate, te iubim
de Elisabeta Turmac
Teoretic s-au schimbat multe
lucruri, dar noi tot aşa am rămas, deşi nu ne place să
recunoaştem pentru că prea puţini dintre noi se "uită" şi în
interiorul lor, mai mult decât în jurul lor.
Suntem prea ocupaţi să ne râdem de Băsescu, Năstăsescu,
Jmecherescu ş. a. m. d. ca să ne dăm seama că poate Da, poate Nu
s-a schimbat ceva.
Dacă s-au schimbat lucruri, s-au văzut la TV. Dacă nu s-au
schimbat, nu s-au văzut la TV - logic. Singurul lucru care s-a
mişcat este că din când în când am început să spunem adevăruri.
De vreo doi ani am început să nu mai menajăm oameni care nu ne
menajează. Chiar dacă se lasă cu sancţiuni morale din partea
invitaţilor la TV care arată, mustrător, degetul- (depinde şi
care deget este ales pentru mustrare).
Dacă un soldat român moare împuşcat nu este vinovat cel care
trage, ci ziaristul care a publicat caricaturile profetului
Mahomed. Dacă guvernul român nu acordă bani pentru susţinerea
învăţământului nu este vinovat guvernul, ci profesorii care fac
grevă. Dacă un şofer beat calcă cu maşina un copil care traversa
strada regulamentar, liniştit şi fericit că a mai învăţat ceva
la şcoală sau cel puţin şi-a făcut prieteni noi, nu este vinovat
şoferul care era beat, el este puşcaş marin, ci taxiul care
circula regulamentar pe şosea îndreptându-se spre locuinţa lui Teo Peter. Dacă un beţivan notoriu violează o femeie nu este
vinovat beţivanul ci cârciumarul care i-a vândut băutura, via,
strugurii, oricine altcineva.
Dacă există libertate de exprimare ea trebuie să fie totală. Dar
tocmai pentru că este totală ea trebuie să fie cenzurată pentru
binele nostru. Dacă lăsăm oameni să moară în spitale pe masa de
operaţie sau prin proasta medicamentaţie, nu suntem vinovaţi de
laşitatea noastră, ci preocupaţi de bunăstarea societăţii.
Peaiubitul nostru conducător ne-a urat
"Să trăiţi bine !", că
noi nu ne supunem acestui îndemn este pentru că nu ştim să trăim
(dar lasă că îi aşteptăm pe americani să ne înveţe, ei sunt buni
cu noi, vor munci în locul nostru iar noi vom sta la umbră,
depinde care umbră: cimitir sau închisoare, la alegere).
Dacă s-a produs un scandal al caricaturilor lui Mahomed despre
care conversăm la nesfârşit, ele nu trebuie arătate, pentru că
noi avem puterea să ne dăm cu părerea fără să le fi văzut. Dacă
unor oameni le-au fost luate averile muncite (vezi Marie Rose
Mociorniţă) noi trebuie astăzi să le uităm numele, pentru că
moştenirea lor poate provoca deranj.
De ce nu emigrăm în Arabia Saudită?
De ce vrem egalitate? Ce facem cu ea? Ne ajută să vedem meciul
mai bine?
De ce minorităţile din România trebuie să aibă drepturi?
De ce homosexualii nu trebuie omorâţi?
Pentru că suntem prea proşti să percepem realitatea?
Pentru că Holocaustul a fost o minciună?
Tam-tam- ul grevei profesorilor nu s-a rezolvat (pentru că
rezolvările revendicărilor sindicale nu au existat în mod real).Dar
ameninţarea Metrorex-ului de a declanşa o grevă generală s-a
rezolvat real, la fel şi ameninţarea minerilor s-a rezolvat
tacit şi pe şestache.
În condiţiile acestea, mă întreb, retoric, la fel ca vânzătorul
de ziare din metrou: ,,Libertatea de azi, mai vrea cineva
Libertatea de azi?,,.
comenteaza acest articol pe Forum
Alte articole de acelaşi autor:
Vulgaritatea în cultura poporului român (nr. 7)